čtvrtek 9. dubna 2009

RAWFOOD - Ekzém a citrusy

Jsem si před chvíli pochutnal na dvou mandarinkách a vzpoměl jsem si a uvědomil na jednu věc, kterou mě napadlo trochu popsat.
Jak už možná víte, trpěl sem a trochu také pořád trpím, ekzémem na vnitřních stranách dlaní.Po přechodu na stravu složenou z živého jídla, aka ovoce, zelenina, ořechy a semena, se můj ekzém zlepšil asi o, řekněme 80% možná i víc. Jenže přišel jsem na to že některé ovoce a možná i zelenina, nebo něco obsaženém v tom specifickém druhu, působí na ekzém pozitivně přímo.
U mě to jsou, jak se zdá citrusové plody, mandarinky a pomeranče, ale myslím si že i citróny a limety.
Můj ekzém dřív vypadal tak, že zezačátku se objevily takové mokvavé bublinky nebo skupiny bublinek s vodou/mazem/nevimčím, které svěděly a vždy mě to nutilo si je škrábat pod horkou vodou nebo i jen na vzduchu. Po rozškrábání vodička začala téct, vše kolem vyschlo a kůže vypadaly jako by ji někdo přejel hodněkríát šmirgl papírem. Taky to pořád svědělo a objevovaly se nové bublinky a tak.
Po přechodu na zdravější stravu se situace výrazně zlepšila, zjistil jsem, že největší podíl na svědění měl rafinovaný bílý cukr.
Každopádně teď mám ruce v stavu, kdy se občas objeví několik bublinek, které nesvědí a nepraskají a vlastně mi ani nějak neotravují život, jen nevypadaj nijak pěkně. Když sním několik mandarinek nebo pomeranč, do max. hodiny mi bublinky uschnou, ale ne destruktivní způsobem, ale docela příjemně a kůže okolo je hladká tak že se musím dívat z blízky jen několika cm abych vůbec pozůstatky ekzému viděl. (Říkáte si že to možná moc řeším ale vážně mě tahle schopnost citrusů zaujala)
Těžko říct co přesně v citrusech toto dokáže, ale např. ony Mandarinky sou skvělým zdroje vitaminu C, kdybystet to nevěděli, ale možná nevíte že také dobrým zdrojem vitaminu A, menším zdroje vitamínu B6 a můžeme zde najít také trochu Vápníku (až 9% denní dávky v 200 gramech !), Magnésia(Hořčíku), Manganu, Mědi a obsahují také trošku Zinku, Fosforu a Železa.
Takže dobrou chuť až si příště dáte mandarinky, pomeranče, limetku nebo i citronek.

Pozn. nutriční hodnoty jsou převzaty ze serveru www.nutritiondata.com

Žádné komentáře:

Okomentovat